Om Matilda

Jag fick i uppdrag av Matilda att skriva en blogg om henne, om hur vi träffades och sån skit.
Vi träffades första gången första dagen i ettan. eller träffades o träffades vi såg iallafall varandra för första gången.
Vi pratade första gången några dagar senare. Det var jag och Xavier som tog kontakten tror jag. Våran första uppfattning av Matilda var knepig xD Det förstärktes ytterligare av att jag känner en vars morsa har varit tillsammans med Matildas pappa.
O henne uppfattning av Matilda var densamma. Den var även att den gode Matilda aldrig sade något. Stämmer inte.
Ett bra exempel på att det inte stämmer är detta:
"Jag vill prata!!! Hela tiden!!! Som idag på svenskan, då kunde jag inteläsa, jag bara började skratta och ville prata med Johanna, hon ville inte prata med mig, så då fick Sibbe komma och prata med mig." 
Taget ur Matildas blogg 4/2 2008.
Det var typ då som vi började bli vänner mer på allvar. Tidigare hade vi bara gått i samma klass och snackat ibland lite ofrivilligt så att säga. 
Första gången jag lekte med Matilda på fritiden så att säga var när jag och victor och Matilda då :P var hemma hos Johanna Möller och kollade på melodifestivalen finalen.
vi började snacka mer och umgås även i skolan en del då. Jag, Xavier, Matilda, Johanna. vilket team eller nåt. Marcus o Timmy var också med på ett hörn :P
Andra gången vi var på fritiden var när vi var på Råtorp tror jag... eller var vi på stan någon gång innan det?  jag kommer inte ihåg. hon får rätta mig om hon kommer ihåg :P På råtorp träffade hon för övrigt Anton för första gången också!
Efter det så har allt bara flytit på.

Vet inte hur jag ska avsluta så jag avslutar med vad Matilda känner just nu.
Just nu känner sig Matilda väldigt nostalgisk.

hade <3


Matilda när hon var brunett. (klicka på den)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0