Ris

Idag när jag kom hem så skulle jag koka ris. Varenda människa på denna jord kan koka ris. Utom jag.
Jag satte på vattnet så att det började koka o sen hällde i ris. Sedan går ja o sätter mig vid datorn för ja tänker "Det är ju 20 minuter kvar tills det är klart, då hinner ja kolla på ett avsnitt simpsons!.
Efter några minuter känner jag hur det börjar lukta bränt. Då tänker jag "AJ DÅ!"  men det har ju inte gått 20 minuter än på långa vägar varför luktar det bränt?  jooo det skall jag tala om, jag glömde nämligen att sänka temperaturen på plattan så den var på högsta värme. Ris ska kokas på låg värme tydligen :P   Så nu luktar det bränt i hela huset o kastrullen går inte att använda mer xD
Detta kan nu läggas till min min meritlista för misslyckade måltider. Finns en del roliga saker där nu ;) Bästa minnet måste ju vara matlagningen på spanskan i nian! riktigt duktiga var vi då :P

Tyvärr tänkte jag inte så långt så att jag tog ett kort på skiten... ni får helt enkelt använda fantasin! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0